אורנית לוהבת – מטפס עם פריחה מרשימה

אורנית לוהבת הוא צמח מטפס מרשים הנושא את הפרחים האטרקטיביים ביותר. צמחים אלה נמצאים בדרך כלל סביב בתים ומרפסות, יוצרים חופה טבעית ומוסיפים הרבה חן לבית. הצמח נחשב לבחירה פופולרית בקרב גננים המעוניינים להוסיף צבע ואופי לגינות הביתיות שלהם. אז, המשכו לקרוא כדי ללמוד כיצד לגדל ולטפל במטפס המיוחד בגינה שלכם.

על הצמח

אורנית לוהבת הוא צמח שיכול לגדול במהירות ולכסות בית שלם בתוך שנה. הצמח מתהדר בפרחים כתומים בהירים בצורת חצוצרות וגדל בצרורות. צמח זה יכול להתנשא לגובה של כ-5 מטרים כשהוא בוגר ולהמשיך לגדול בשנותיו המאוחרות. הצמח יליד דרום אמריקה וגדל שם בשפע. הוא הוצג למדינות אחרות ברחבי העולם והפך במהרה לאחד מגפני הגן הפורחים האהובים ביותר.

אורנית לוהבת תנאי גידול

שם בוטני Pyrostegia Venusta
שם נפוץ אורנית לוהבת, גפן להבה
מוצאברזיל, בוליביה, צפון מזרח ארגנטינה ופרגוואי
סוג מטפס
חיצוני/פנימי חיצוני
סוג אדמה אדמה מנוקזת היטב
טמפרטורה15-26 מעלות, רגיש לקור
השקיהבשפע
תאורהשמש מלאה
פריחהפרחים ארוכים, כתומים בהירים
עונת הפריחה חורף עד אביב
גובה5 מ’ לכל היותר

מאפיינים

אורנית לוהבת מטפס

אורנית לוהבת הוא צמח יפהפה המייצר אשכולות של פרחים צינוריים ארוכים בצבע כתום בין הסתיו לאביב. באזורים מסוימים, הוא יכול לפרוח קלות, אפילו במהלך האביב. הגפן הצומח במהירות הזה יכול לגדול ללא שליטה אם לא בודקים אותו. זה יכול להיות נהדר לכיסוי גדרות מכיוון שהוא מטפס במהירות באמצעות הפרחים שלו.

עם טיפול ותחזוקה נאותים, ניתן לשלוט בצמיחתו כדי לגרום לו להיראות מקסים. בנוסף למראה מהמם, צמח זה אהוב על יונקי דבש והוא עמיד למעשה בפני מזיקים, ומגביל את מאמצי הגידול לגיזום בלבד.

איך לגדל אורנית לוהבת?

אורנית לוהבת פריחה
  • מזג אוויר חם ומחסה מפני רוחות קרות חיוניים לגידול אורנית לוהבת. בארץ הוא מתאים לגידול בעיקר באיזורי החוף ופחות בהרים.
  • הוא יגדל ברוב הקרקעות אך יפעל בצורה יעילה יותר אם האדמה שופרה עם קומפוסט, זבל ודשן אורגני.
  • כאשר הצמח נשתל, השקו אותו באצות אקולוגיות כדי לבסס אותו ולכרוך את הבסיס כדי לעזור לו לשמור על לחות.
  • הצמח עמיד יחסית לבצורת, אם כי בשנה הראשונה הוא ייהנה מהשקיה מסוימת.
  • יש צורך בתמיכה מסוימת כדי שהקנוקנות של גפן החצוצרה הכתומות ייצמדו אליהן.
  • חוטים או סבכות חזקים צריכים לתמוך בצמח הבוגר.

איך לטפל באורנית לוהבת

אורנית לוהבת הוא צמח מדהים שיכול לגרום לבית שלך להיראות חלק מהטבע. הפרחים הכתומים העזים יקשטו את הגינה שלכם ויגרמו לאנשים לעצור ליהנות מיופיו. ניתן לגדל צמח זה די בקלות עם קצת טיפול בסיסי. צמחים אלו יכולים לגדול במהירות, כך שלא תצטרכו להשקיע עבודה רבה כדי לשמור אותם בחיים וגדלים.

הנה כמה טיפים לטיפול באורנית לוהבת שיעזרו לך לגדל אותו טוב יותר:

דרישת קרקע

לצמח אין הרבה דרישות מהאדמה. אתם יכולים לשתול אותו באדמת גינה רגילה ולערבב קצת פרלייט לניקוז קל. הצמח לא שורד כפור, אז אתם יכולים גם לשתול חלק בעציצים. הם גדלים בצורה הטובה ביותר כאשר הם נטועים ישירות באדמה, כך שהמיקום האידיאלי למיקום יהיה החצר או הגינה שלך. אתם יכולים גם לקבע אותם על טרסות ומרפסות אם אתם רוצה שהם ישתחררו. אפשר להשתמש בעציץ מנוקז היטב עבור הצמח הזה אם אין לך גישה לגינה.

דרישת מים

ביסוס שגרת השקיה עקבית חיונית לשלבי הגדילה הראשוניים. השקייה עמוקה תעודד התפתחות של מערכת שורשים חזקה. לאחר שהתבסס, אורנית לוהבת עמיד במידה מסוימת לבצורת, אך עדיין מומלץ להשקות באופן סדיר בזמן יובש.

הצמח דורש השקיה מספקת, במיוחד בקיץ. יש להשקות אותו לפחות פעם ביום כשהוא בוגר. עבור צמחים קטנים יותר, השקייתם פעם ביומיים היא חובה. עם זאת, אל תתנו למים לעומד בשורשים.

דרישות אור השמש

אורנית לוהבת גדל בצורה הטובה ביותר תחת שמש ישירה. זה לגמרי צמח חיצוני שאוהב להשרות באור השמש. הצבתם במקום שבו אור השמש זמין לפחות 6-8 שעות הוא אידיאלי. הם יכולים לעשות צל חלקי גם כן. עם זאת, לצמיחה מיטבית, יש צורך באור שמש נאות.

האכלה ודישון

במהלך עונת הגידול, האכילו את הצמח עם דשן מאוזן לכל מטרה כל ארבעה עד שישה שבועות. זה יספק את החומרים המזינים הדרושים לעלווה ופריחה שופעת.

גיזום לבריאות ואסתטיקה

גיזום קבוע מועיל לשמירה על אורנית לוהבת בריא וחטוב. תקצצו כל גידול מת או חולה, וגיזמו לפי הצורה והגודל שמתאים לכם. הימנעו מגיזום כבד במהלך עונת הפריחה כדי לשמר על המראה השופע.

טכניקות ריבוי

ניתן להפיץ את הצמח באמצעות זרעים או ייחורי גזע. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, קחו ייחורים באביב או בתחילת הקיץ והשרישו אותם בתערובת עציצים מנקזת היטב.

תמיכה וסורג

בשל אופיו המטפס, אורנית לוהבת דורש מבנה תמיכה יציב. התקינו סורג, סוכת או מערכת תיל כדי להנחות את צמיחתו ולהציג את פריחתו התוססת.

אסטרטגיות חורף

באקלים קר יותר, ספקו הגנה בחורף על ידי מריחת שכבת חיפוי סביב בסיס הצמח. זה עוזר לבודד את השורשים מטמפרטורות קפואות.

שורה תחתונה

צמח אורנית לוהבת

גידול וטיפול באורנית לוהבת יכולים להיות חוויה מתגמלת עבור כל גנן. עם התנאים הנכונים ותשומת הלב המתאימה, המטפס המהמם הז יכול לשגשג ולהפוך למוקד בחלל החיצוני שלכם. אמצו את האלגנטיות הלוהטת של האורנית ותיהנו מהפריחה התוססת שלו שנה אחר שנה.