צמחים מטהרי אוויר לבית

אנשים מודעים לעובדה שבאזור עירוני קיים זיהום אוויר משמעותי. עם זאת, רבים לא מתארים לעצמם שגם המרחב הביתי עשוי לסבול מזיהום אוויר. בכל בית סטנדרטי קיימים חומרים שעשויים להוביל לתופעות לוואי, ואף חוסר סירקולציה גם כן מזיק לבריאות. כל זאת ביחד עשוי להחמיר אסתמה ואלרגיות, ולפגוע בתחושה הכללית. 

מה אם כן עושים? אין צורך להשקיע במערכת טיהור, אך כן מדובר בסיבה מעולה לבחור צמח חדש. בתחום הצמחים הביתיים ניתן למצוא שלל אופציות, צמחים שנחשבים מטהרי אוויר מעולים. כאלו שבין היתר מרהיבים ביופיים ויוסיפו גוון רענן. מוזמנים לקבל המלצות על שלל צמחים מטהרי אוויר לבית. שנתחיל?

8 צמחים מטהרי אוויר שתרצו להכניס הביתה:

כאמור, קיימים שלל צמחים שמייצרים חמצן, אם כי כל צמח בעל מאפיינים מעט שונים. לרשותכם סקירה קצרה בגוונים ירוקים:

סנסיווריה

צמח מטהר אוויר

סנסיווריה הוא מאותם צמחים שפולטים חמצן במהלך הלילה, והוא נחשב כיעיל עבור סינון חומרים רעילים. אם יש לכם חדר סגור, מדובר בבחירה נבונה. מעבר לכך, מדובר בצמח מרשים בעל מראה פיסולי, אם כי היתרון הגדול טמון בעובדה שהוא קל לגידול. בעקרון מוצאים מקום לצד חלון ומקפידים על השקיה מדי שבוע וחצי (כאשר האדמה יבשה).

זמיה קוסוס

צמח שמייצר חמצן

מעבר לעבודה שזמיה קוסוס מעניק אווירה טרופית ונחשב קל לגידול, הוא אידאלי כמטהר אוויר. מצליח להפחית את ריכוז החנקן הדו חמצני ביעילות מרשימה. 

פיקוס כינורי

צמח מטהר אוויר

פיקוס כינורי בעל העלים המרשימים נחשב כמטהר אוויר מוצלח למדי. יעיל עבור סינון מזהמים שלרוב מצויים בריהוט טקסטיל. הוא קל לגידול, ובאופן כללי רק צריך מידת אור מספקת. 

פוטוס

פוטוס מטהר אוויר

לא רק שפוטוס נחשב מטהר אוויר, אלא שהוא הוגדר כמטהר אוויר אידיאלי ע”י נאס”א. מדובר בצמח שמסייע לספק את רוב כמות האוויר הנדרשת לשהייה בחדר. מעבר לכך, מדובר בצמח שמתאים לתלייה ולמקומות קרירים. חיפשתם עציץ מטהר אוויר נשפך? מצאתם!

ספטיפיליום

צמח פולט חמצן

צמח מרשים ביופיו בעל פריחה משמעותית וריחנית. ספטיפיליום נחשב מוצלח במיוחד עבור ניקוי האוויר משלל רעלנים, כגון פורמלין, אמוניה וכדומה.

שרך בוסטון

צמח מטהר אוויר לבית

מעבר לעובדה שמדובר בצמח טרופי מומלץ עבור חדר האמבט, גם נחשב כמטהר אוויר אידיאלי במיוחד. מחקרים מראים שאם מציבים שרך בוסטון בחדר, מטיבים באופן משמעותי את איכות האוויר. שרך בוסטון מסייע לסלק כמות משמעותית של פורמלדהיד (אחד מהחומרים שנחשבים יותר אלרגנים). כיצד? הצמח קולט אדי גז, וזאת ע”י תהליכי מטבוליטים (הליך שנוגע לחילוף חומרים של התא). 

ירקה

צמח בית מטהר אוויר

כפי שציינו, במרחב הביתי ניתן למצוא אדי בנזן, פורמלדהיד ושאר חומרים שאינם בריאים. כאן צמח ירקה נכנס לתמונה – צמח מטהר אוויר יעיל ובו זמנית מרשים וחינני. ירקה יודע להפחית אדי פורמלדהיד, ואף אידאלי כדי למזער קסילן וטולואן (חומרים כימיים שאינם בריאים).

כמו כן, לא רק שירקה נמנה עם קבוצת צמחים מטהרי אוויר, אלא שהוא מתבלט לטובה. מחקרים מראים שעציץ אחד יודע למזער כ 96% מרמות הפחמן הדו חמצני, וזאת בתוך יממה בלבד.

דיפנבכיה

אומנם דיפנבכיה נחשב רעיל לבליעה, אך ידוע כצמח מטהר אוויר מעולה. מעבר לכך, מדובר בצמח טרופי רב שנתי קל לגידול. אינו דורש השקיה מרובה ומפנק בקצב צמיחה מהיר. תמצאו עבורו מקום מואר בבית, ותיהנו מתוספת רעננה, בריאה ומרשימה.

טהרו את האוויר בבית באופן טבעי

אז מה היה לנו כאן? מעבר לצמחים מרהיבים ונוחים לגידול, קיבלנו מספר המלצות בקטגוריית צמחים מטהרי אוויר. מכאן שרק נותר לבחור. אם עבור המשרד (אזור מלא באלרגנים ורעלנים) ואם עבור הבית הפרטי. כל צמח הוא עולם ומלואו, וכפי שלמדנו, גם תוספת בריאה ומרהיבה. מה עתה? בוחרים נראות רצויה ונהנים מסביבה כמה שיותר ירוקה ובריאה.